Jak kierować ruch z social media do serwisów firmowych?

0
254

Promowanie działalności firmy jest w dzisiejszych czasach z jednej strony o wiele prostsze niż kiedyś, a z drugiej – o wiele trudniejsze. Duże firmy przeważnie na różnicę nawet nie zwrócą uwagi, bo i tak wszystkie zadania w obszarze promocji wykonują za nie zewnętrzne agencje. Jednak dla małych, rodzinnych firm, w których to pracownicy zajmują się promowaniem firmy, przestawienie się na nowoczesne kanały reklamowe budzi wiele problemów. Jak odnaleźć się we współczesnym świecie walki o klienta?

Nowoczesne kanały promocyjne

W pierwszej kolejności należy wyróżnić tradycyjne i nowoczesne kanały promocyjne. Wśród tych tradycyjnych znajdują się między innymi reklamy w prasie, telewizji czy radio, a także ulotki i bilboardy reklamowe. Z kolei nowoczesne sposoby reklamowania działalności gospodarczej, to szeroki świat wirtualnej rzeczywistości. Czy nowoczesne kanały mają przewagę nad tymi tradycyjnymi? Oczywiście, że tak! Pierwsza różnica polega na tym, że są relatywnie tańsze, a także o wiele bardziej wydajne. Reklama jest nakierowana bowiem na konkretnego odbiorcę. Można też w o wiele lepszy sposób kontrolować efektywność poszczególnych kanałów reklamowych dzięki rozbudowanej analityce internetowej.

Wybór optymalnych kanałów reklamowych

Niezwykle istotna jest dywersyfikacja kanałów reklamowych, jednak na bieżąco należy sprawdzać i efektywność za pomocą analityki internetowej i rezygnować z tych kanałów, które nie przynoszą żadnych zysków. Jeżeli analiza zostanie zaniechana, to może się okazać, że dużo pieniędzy przeznaczonych na reklamowanie działalności firmy i zdobywanie nowych klientów zostało wyrzuconych w przysłowiowe błoto, a tego by nie chciał żaden właściciel.

Jak kierować ruch z social media do serwisów?

Nowych klientów w sieci można pozyskiwać na wiele różnych sposobów. Można pokusić się o kampanię linków sponsorowanych lub też można skupić się wyłącznie na prowadzeniu firmowych profili w mediach społecznościowych. Trzeba wiedzieć jednak jak przekierować ruch z social media na firmową stronę internetową. Wiadomo, że we współczesnym świecie, media społecznościowe są jednym z najskuteczniejszych sposobów na prowadzenie komunikacji z obecnymi klientami firmy oraz na zdobycie nowych klientów. Warto takie profile prowadzić w sposób ciekawy, angażujący użytkownika. Można wrzucać informacje o najnowszych promocjach z przekierowaniem na stronę produktu. Innym pomysłem na to, aby zaangażowanie społeczności z mediów społecznościowych przełożyć bezpośrednio na zwiększenie ruchu w witrynie firmowej, jest publikacja w social mediach postów blogowych ze strony firmy. Cały szkopuł tkwi jednak w tym, aby na firmowym profilu umieścić jedynie krótką, bardzo interesującą i wciągającą zajawkę artykułu, z informacją, iż pełna treść dostępna jest na stronie internetowej firmy. Koniecznie trzeba umieścić przy takim poście bezpośredni link do strony, bo w dzisiejszym zabieganym świecie raczej nikomu nie będzie się chciał szukać go na własną rękę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here